fredag 15 januari 2010

Julgransplundring och Internationell barnfest

Trettondedag jul var jag med på julgransplundringen i Stavby bygdegård. Spelade "Var är min näsa?" och det blev en härlig stämning med mycket skratt och bus. Bygdegården hade också en rolig trappa upp till scenen, som användes flitigt av barnen och mig. Varje gång vi skulle sjunga satte vi oss på trappan och sjöng för publiken :) . Tack för ett riktigt mysigt möte.
Sen åkte jag vidare till Enköping och Västerledenskolans matsal. Där var det internationell barnfest och Håkan Fernqvist och jag gjorde "Den borttappade sångrösten". Barn och vuxna var med på noterna direkt. Och jag försökte hitta min sångröst, men rösterna jag hittade var från olika länder och jag ville ju gärna ha min egen. Då stod plötsligt en liten flicka med handen utsträckt. Hon hade hittat min sångröst. <3

Inga kommentarer: